sobota, 8 lutego 2014

Pierwszy tydzień goldków za nami!!!! Posumujmy

UWAGA ! Do przeczytania, o stymulacji

Witajcie,
tak jak obiecałam wrzucam tabelkę z wagą, dla porównania ta z dnia porodu i wczorajsza. Oprócz tego spisałam nagrania z mojej pracy ze szczeniakami (tabele w postach poniżej). Oczywiście jest to materiał bardziej dla mnie gdyż w tabeli w zasadzie zamieściłam tylko krótkie uwagi, by skojarzyć konkretne zachowania szczeniąt, ale myślę, że i dla Państwa jest to ciekawa lektura, ponadto jesteście pierwszymi, z którymi dzielę się tym co robię ze szczeniakami, myślę, że tym razem pomoże nam to wybrać psa odpowiedniego dla każdego z Was. Materiał przydatny w szczególności osobom szukającym psa do pracy. Gdyby ktoś był bardzo zainteresowany mam wszystkie oryginalne nagrania (zawierają bardziej naturalne komentarze, bardziej indywidualne, ale i wiele szumów i popiskiwań;), nie wiem jednak, czy format będzie jako taki, gdyż nagrywałam to telefonem i nie zgrywałam na komputer. Ale w razie czegoś możemy zobaczyć co da się zrobić, lub odsłuchać np. u mnie przy odwiedzinach szczeniąt. O ile oczywiście komuś się chce to analizować bo to całkiem sporo roboty :P

Co możecie wyłuskać z tabeli kontroli wagi?

Osoby zainteresowane wystawianiem szczenięcia powinny śledzić tę tabelę i przyglądać się temu które szczenię, fizycznie rozwija się najlepiej. Daje to duże szanse do wyboru pięknie zbudowanego psa ale pamiętajcie, że zdarzają się wypadki, gdzie najmniejszy szczeniak wyrasta na championa, dlatego nie można brać pod uwagę samej wagi ale i ruch szczenięcia oraz ogólny wyraz budowy ciała (czy jest harmonijny).

Co możecie wyłuskać z pierwszego tygodnia stymulacji?

Na razie nie wyciągajcie daleko idących wniosków, teraz warto przyjrzeć się głównie wrażliwości dotykowej i temu czy i jak ona ewaluuje w czasie stymulacji. Oprócz tego można wyłuskać te już mniej „poddańcze” :P osobniki i te bardziej i mniej spięte… ALE pamiętajcie nad tymi psiakami cały czas pracuję i wiele może się jeszcze zmienić. Należy również zwrócić uwagę na to czy szczenię zostało odebrane na chwilę mamusi lub czy mama w pobliżu karmi bo to także bardzo wpływa na zachowanie w tym okresie i nieco rozmydla wynik obserwacji. Chodzi o to, by wyrównać różnice i rozluźnić te spięte, przyzwyczaić do dotyku te wrażliwe itd. To na razie ćwiczenia nie testy. Powyżej zamieściłam link do opisu ćwiczeń wczesnej stymulacji neurologicznej, to dla tych nie wtajemniczonych i po to by rozszyfrować tabelę, pod spodem macie też legendę. Ćwiczenia związanego z aspektem termicznym nie komentuję, gdyż zazwyczaj wszystkie szczenięta reagują podobnie. Jeżeli w komentarzu nie ma nic na temat stymulacji opuszków oznacza, że szczenię nie zareagowało.

Rozpoczynam kolejny tydzień stymulacji, osobiście modyfikuję ją trochę dodając od siebie w drugim tygodniu życia szczeniąt masaż, czyli dotyk, w szczególności dotyczący newralgicznych miejsc takich jak uszy, czy ogon, ale staram się także by sprawił szczeniętom przyjemność czyli masuję brzuszki i grzbiety, by już pozytywnie kojarzyły zapach człowieka z pieszczotą. To tyle na ten temat. Za tydzień kolejna dawka infoJ


Mam jeszcze jedną ciekawą wiadomość dotyczącą rozwoju szczeniąt. Otóż maluszki Rossy i Ebro zawsze szybko otwierały oczy bo w około dziesiątym dniu, ale ten miot pobił rekord gdyż pierwsze szczenię otworzyło oczko dzisiaj czyli w ósmym dniu życiaJJJ i był to piesek z kokardką niebieską z paskiem. Reszta już się również szykuje to tego wielkiego krokuJ






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz